X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
668
0

سبب شناسی شکست تغییر برنامه های درسی در سطح بین المللی و درس های آن برای تغییر برنامه های درسی فنی و حرفه ای در سطح ملی

یکی از مهم‌ترین رخدادهای نظام‌های آموزشی در نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم، تغییر برنامه‌های درسی است که با هدف بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پاسخ‌گویی نظام آموزشی به جامعه و بخش‌های مختلف آن انجام می‌شود، اما نتایج آن امیدوارکننده نیست. دلایل متعددی سبب چنین امری شده‌اند. این مقاله درصدد تبیین برخی از این دلایل است و برای این تبیین از چشم‌انداز جدید «نظریه‌های آشوب و پیچیدگی» استفاده کرده است. براساس این چشم‌انداز، عمده‌ترین دلایل عدم موفقیت یا شکست تغییر برنامه‌های درسی، ثابت‌‌انگاری، ساده‌انگاری، قطعیت‌گرایی و قابل پیش‌بینی‌انگاری آن‌هاست. درس‌های این تبیین برای تغییر برنامه‌های درسی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، استقبال از پویایی برنامه‌های درسی و تغییر آن‌ها، پذیرش پیچیدگی و عدم قطعیت، و پذیرش غیرقابل پیش‌بینی بودن تغییر برنامه‌های درسی است.
سیدمحمد حسین حسینی
سیدمحمد حسین حسینی
1397/07/30
0
3194
0

اجرای برنامه‌های درسی جدید و تجربه زیسته نظام‌های آموزشی

اجرای برنامه‌های درسی جدید یکی از مهم‌ترین گام‌های تغییر این برنامه‌هاست که تأثیر مستقیمی بر موفقیت یا عدم موفقیت کل تغییر نظام آموزشی دارد. درباره اجرای برنامه‌های درسی جدید نظرورزی‌ها و تجربیات ارزشمندی‌ از اندیشمندان و نظام‌های آموزشی مختلف وجود دارد
سیدمحمد حسین حسینی
سیدمحمد حسین حسینی
1396/10/19

سبب شناسی شکست تغییر برنامه های درسی در سطح بین المللی و درس های آن برای تغییر برنامه های درسی فنی و حرفه ای در سطح ملی

سیدمحمد حسین حسینی
سیدمحمد حسین حسینی
1397/07/30
یکی از مهم‌ترین رخدادهای نظام‌های آموزشی در نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم، تغییر برنامه‌های درسی است که با هدف بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پاسخ‌گویی نظام آموزشی به جامعه و بخش‌های مختلف آن انجام می‌شود، اما نتایج آن امیدوارکننده نیست. دلایل متعددی سبب چنین امری شده‌اند. این مقاله درصدد تبیین برخی از این دلایل است و برای این تبیین از چشم‌انداز جدید «نظریه‌های آشوب و پیچیدگی» استفاده کرده است. براساس این چشم‌انداز، عمده‌ترین دلایل عدم موفقیت یا شکست تغییر برنامه‌های درسی، ثابت‌‌انگاری، ساده‌انگاری، قطعیت‌گرایی و قابل پیش‌بینی‌انگاری آن‌هاست. درس‌های این تبیین برای تغییر برنامه‌های درسی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، استقبال از پویایی برنامه‌های درسی و تغییر آن‌ها، پذیرش پیچیدگی و عدم قطعیت، و پذیرش غیرقابل پیش‌بینی بودن تغییر برنامه‌های درسی است.

اجرای برنامه‌های درسی جدید و تجربه زیسته نظام‌های آموزشی

سیدمحمد حسین حسینی
سیدمحمد حسین حسینی
1396/10/19
اجرای برنامه‌های درسی جدید یکی از مهم‌ترین گام‌های تغییر این برنامه‌هاست که تأثیر مستقیمی بر موفقیت یا عدم موفقیت کل تغییر نظام آموزشی دارد. درباره اجرای برنامه‌های درسی جدید نظرورزی‌ها و تجربیات ارزشمندی‌ از اندیشمندان و نظام‌های آموزشی مختلف وجود دارد

برچسب‌ها:
نویسندگان