X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
526
0

چرایی نیاز به قانون در حوزه فنی و حرفه ای

سیاست‌گذاری‌های درست دولت‌ها همراه با تدوین و اجرای قانون، به موفقیت در اداره کشور منجر می‌شود
محبوبه محمدعلی
محبوبه محمدعلی
1398/03/28
0
5990
0

برنامه ریزی استراتژیک یا راهبردی چیست

از دو دهه پایانی قرن بیستم، فرایند برنامه راهبردی، مانند فرایند بودجه، به ابزار عمومی مدیریت تبدیل شده است
علی اصغر خلاقی
علی اصغر خلاقی
1397/11/30
0
667
0

سبب شناسی شکست تغییر برنامه های درسی در سطح بین المللی و درس های آن برای تغییر برنامه های درسی فنی و حرفه ای در سطح ملی

یکی از مهم‌ترین رخدادهای نظام‌های آموزشی در نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم، تغییر برنامه‌های درسی است که با هدف بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پاسخ‌گویی نظام آموزشی به جامعه و بخش‌های مختلف آن انجام می‌شود، اما نتایج آن امیدوارکننده نیست. دلایل متعددی سبب چنین امری شده‌اند. این مقاله درصدد تبیین برخی از این دلایل است و برای این تبیین از چشم‌انداز جدید «نظریه‌های آشوب و پیچیدگی» استفاده کرده است. براساس این چشم‌انداز، عمده‌ترین دلایل عدم موفقیت یا شکست تغییر برنامه‌های درسی، ثابت‌‌انگاری، ساده‌انگاری، قطعیت‌گرایی و قابل پیش‌بینی‌انگاری آن‌هاست. درس‌های این تبیین برای تغییر برنامه‌های درسی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، استقبال از پویایی برنامه‌های درسی و تغییر آن‌ها، پذیرش پیچیدگی و عدم قطعیت، و پذیرش غیرقابل پیش‌بینی بودن تغییر برنامه‌های درسی است.
سیدمحمد حسین حسینی
سیدمحمد حسین حسینی
1397/07/30
0
933
0

کار و دانش، زمینه موفقیت جوانان

نفرات برتر یازدهمین دوره کشوری جشنواره هنری هنرستان های کاردانش، طی مراسمی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، با حضور تعدادی از مقامات کشوری و جمعی از مسئولان استان گلستان، داوران، هنرآموزان و هنرجویان، در مردادماه امسال معرفی شدند.
نصرالله دادار
نصرالله دادار
1397/02/25
0
848
0

گسترش آموزش فنی‌وحرفه‌ای در متوسطه

با توجه به اهمیت آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کارآموزی، در طول 10 سال گذشته، به‌جز تعدادی از کشورهای توسعه یافته در مرحله بعد از صنعتی شدن آن‌ها، نرخ ثبت‌نام در آموزش فنی‌وحرفه‌ای دوره دوم متوسطه در اغلب کشورهای در حال توسعه دارای درامد متوسط افزایش یافته است.
احد نویدی
احد نویدی
1396/10/20

چرایی نیاز به قانون در حوزه فنی و حرفه ای

محبوبه محمدعلی
محبوبه محمدعلی
1398/03/28
سیاست‌گذاری‌های درست دولت‌ها همراه با تدوین و اجرای قانون، به موفقیت در اداره کشور منجر می‌شود

برنامه ریزی استراتژیک یا راهبردی چیست

علی اصغر خلاقی
علی اصغر خلاقی
1397/11/30
از دو دهه پایانی قرن بیستم، فرایند برنامه راهبردی، مانند فرایند بودجه، به ابزار عمومی مدیریت تبدیل شده است

سبب شناسی شکست تغییر برنامه های درسی در سطح بین المللی و درس های آن برای تغییر برنامه های درسی فنی و حرفه ای در سطح ملی

سیدمحمد حسین حسینی
سیدمحمد حسین حسینی
1397/07/30
یکی از مهم‌ترین رخدادهای نظام‌های آموزشی در نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم، تغییر برنامه‌های درسی است که با هدف بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پاسخ‌گویی نظام آموزشی به جامعه و بخش‌های مختلف آن انجام می‌شود، اما نتایج آن امیدوارکننده نیست. دلایل متعددی سبب چنین امری شده‌اند. این مقاله درصدد تبیین برخی از این دلایل است و برای این تبیین از چشم‌انداز جدید «نظریه‌های آشوب و پیچیدگی» استفاده کرده است. براساس این چشم‌انداز، عمده‌ترین دلایل عدم موفقیت یا شکست تغییر برنامه‌های درسی، ثابت‌‌انگاری، ساده‌انگاری، قطعیت‌گرایی و قابل پیش‌بینی‌انگاری آن‌هاست. درس‌های این تبیین برای تغییر برنامه‌های درسی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، استقبال از پویایی برنامه‌های درسی و تغییر آن‌ها، پذیرش پیچیدگی و عدم قطعیت، و پذیرش غیرقابل پیش‌بینی بودن تغییر برنامه‌های درسی است.

کار و دانش، زمینه موفقیت جوانان

نصرالله دادار
نصرالله دادار
1397/02/25
نفرات برتر یازدهمین دوره کشوری جشنواره هنری هنرستان های کاردانش، طی مراسمی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، با حضور تعدادی از مقامات کشوری و جمعی از مسئولان استان گلستان، داوران، هنرآموزان و هنرجویان، در مردادماه امسال معرفی شدند.

گسترش آموزش فنی‌وحرفه‌ای در متوسطه

احد نویدی
احد نویدی
1396/10/20
با توجه به اهمیت آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کارآموزی، در طول 10 سال گذشته، به‌جز تعدادی از کشورهای توسعه یافته در مرحله بعد از صنعتی شدن آن‌ها، نرخ ثبت‌نام در آموزش فنی‌وحرفه‌ای دوره دوم متوسطه در اغلب کشورهای در حال توسعه دارای درامد متوسط افزایش یافته است.

برچسب‌ها:
نویسندگان