هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
سیاستگذاریهای درست دولتها همراه با تدوین و اجرای قانون، به موفقیت در اداره کشور منجر میشود
از دو دهه پایانی قرن بیستم، فرایند برنامه راهبردی، مانند فرایند بودجه، به ابزار عمومی مدیریت تبدیل شده است
یکی از مهمترین رخدادهای نظامهای آموزشی در نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیستویکم، تغییر برنامههای درسی است که با هدف بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پاسخگویی نظام آموزشی به جامعه و بخشهای مختلف آن انجام میشود، اما نتایج آن امیدوارکننده نیست. دلایل متعددی سبب چنین امری شدهاند. این مقاله درصدد تبیین برخی از این دلایل است و برای این تبیین از چشمانداز جدید «نظریههای آشوب و پیچیدگی» استفاده کرده است. براساس این چشمانداز، عمدهترین دلایل عدم موفقیت یا شکست تغییر برنامههای درسی، ثابتانگاری، سادهانگاری، قطعیتگرایی و قابل پیشبینیانگاری آنهاست. درسهای این تبیین برای تغییر برنامههای درسی در آموزشهای فنیوحرفهای، استقبال از پویایی برنامههای درسی و تغییر آنها، پذیرش پیچیدگی و عدم قطعیت، و پذیرش غیرقابل پیشبینی بودن تغییر برنامههای درسی است.
نفرات برتر یازدهمین دوره کشوری جشنواره هنری هنرستان های کاردانش، طی مراسمی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، با حضور تعدادی از مقامات کشوری و جمعی از مسئولان استان گلستان، داوران، هنرآموزان و هنرجویان، در مردادماه امسال معرفی شدند.
با توجه به اهمیت آموزش فنیوحرفهای و کارآموزی، در طول 10 سال گذشته، بهجز تعدادی از کشورهای توسعه یافته در مرحله بعد از صنعتی شدن آنها، نرخ ثبتنام در آموزش فنیوحرفهای دوره دوم متوسطه در اغلب کشورهای در حال توسعه دارای درامد متوسط افزایش یافته است.
سیاستگذاریهای درست دولتها همراه با تدوین و اجرای قانون، به موفقیت در اداره کشور منجر میشود
از دو دهه پایانی قرن بیستم، فرایند برنامه راهبردی، مانند فرایند بودجه، به ابزار عمومی مدیریت تبدیل شده است
یکی از مهمترین رخدادهای نظامهای آموزشی در نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیستویکم، تغییر برنامههای درسی است که با هدف بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پاسخگویی نظام آموزشی به جامعه و بخشهای مختلف آن انجام میشود، اما نتایج آن امیدوارکننده نیست. دلایل متعددی سبب چنین امری شدهاند. این مقاله درصدد تبیین برخی از این دلایل است و برای این تبیین از چشمانداز جدید «نظریههای آشوب و پیچیدگی» استفاده کرده است. براساس این چشمانداز، عمدهترین دلایل عدم موفقیت یا شکست تغییر برنامههای درسی، ثابتانگاری، سادهانگاری، قطعیتگرایی و قابل پیشبینیانگاری آنهاست. درسهای این تبیین برای تغییر برنامههای درسی در آموزشهای فنیوحرفهای، استقبال از پویایی برنامههای درسی و تغییر آنها، پذیرش پیچیدگی و عدم قطعیت، و پذیرش غیرقابل پیشبینی بودن تغییر برنامههای درسی است.
نفرات برتر یازدهمین دوره کشوری جشنواره هنری هنرستان های کاردانش، طی مراسمی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، با حضور تعدادی از مقامات کشوری و جمعی از مسئولان استان گلستان، داوران، هنرآموزان و هنرجویان، در مردادماه امسال معرفی شدند.
با توجه به اهمیت آموزش فنیوحرفهای و کارآموزی، در طول 10 سال گذشته، بهجز تعدادی از کشورهای توسعه یافته در مرحله بعد از صنعتی شدن آنها، نرخ ثبتنام در آموزش فنیوحرفهای دوره دوم متوسطه در اغلب کشورهای در حال توسعه دارای درامد متوسط افزایش یافته است.