X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
2818
0

ارزشیابی کتاب «دانش فنی پایه» کد 210275

در این پژوهش میزان به‌کارگیری روش فعال در ارائه محتوای کتاب درسی «دانش ‌فنی پایه» رشته الکترونیک هنرستان شاخه‌ فنی‌وحرفه‌ای با استفاده از روش ویلیام رومی بررسی شده است. به این منظور نحوه ارائه محتوا در چهار مقوله متن، تصویر و نمودار، فعالیت و سؤال‌های پایان واحدهای یادگیری مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش، از نوع توصیفی ـ تحلیلی به روش تحلیل محتوا بود. برای انتخاب نمونه آماری از محتوای کتاب از روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌دار استفاده شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که تصویرها و نمودارها، سؤال‌ها و میزان فعالیت‌ها همه در سطح فعال هستند. ضریب درگیری ذهنی متن نیز در محدوده فعال است؛ اگرچه این ضریب چندان بالا نیست.
مهناز قربان اسماعیلی
مهناز قربان اسماعیلی
1397/07/30

ارزشیابی کتاب «دانش فنی پایه» کد 210275

مهناز قربان اسماعیلی
مهناز قربان اسماعیلی
1397/07/30
در این پژوهش میزان به‌کارگیری روش فعال در ارائه محتوای کتاب درسی «دانش ‌فنی پایه» رشته الکترونیک هنرستان شاخه‌ فنی‌وحرفه‌ای با استفاده از روش ویلیام رومی بررسی شده است. به این منظور نحوه ارائه محتوا در چهار مقوله متن، تصویر و نمودار، فعالیت و سؤال‌های پایان واحدهای یادگیری مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش، از نوع توصیفی ـ تحلیلی به روش تحلیل محتوا بود. برای انتخاب نمونه آماری از محتوای کتاب از روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌دار استفاده شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که تصویرها و نمودارها، سؤال‌ها و میزان فعالیت‌ها همه در سطح فعال هستند. ضریب درگیری ذهنی متن نیز در محدوده فعال است؛ اگرچه این ضریب چندان بالا نیست.

برچسب‌ها:
نویسندگان