هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
اهمیت روش تدریس خوب و کارآمد، امروزه بر کسی پوشیده نیست و همه پذیرفتهاند که شیوه و کیفیت ارائه محتوای آموزشی به مخاطب، ارزشی برابر با محتوا دارد. متأسفانه به این مسئله مهم در مورد مباحث ادبی بیان (تشبیه، استعاره و مجاز) در نظام آموزشی ما کمتر توجه میشود و در نتیجه، در کتابهای درسی بستر مناسبی برای بهکارگیری روشهای تدریس بهتر فراهم نمیشود.
در شماره پاییز سال گذشته که بهصورت ویژهنامه بود، در باب کتابهای پایه یازدهم نشستی صمیمانه با حضور مؤلفان برگزار شد. اینک در آستانه پیوستن چهار کتاب پایه دوازدهم به خانواده کتب درسی در گروه زبان و ادبیات فارسی، این نشست برگزار شده است. محور مباحث نشست …
مقاله حاضر با هدف بررسی و شناخت انواع سبکهای ادبی و نیز عوامل مؤثر در ایجاد این سبکها که ریشه در طرز فکر و اندیشههای اجتماعی و اخلاقی و مذهبی یک جامعه و نیز گرایش روحی نویسنده و شاعر دارد، همچنین بررسی اهمیت آشنایی با پیشینه ادب ایران زمین و شناخت شاعران و نویسندگان صاحب سبک و مشهور در هر برهه از تاریخ ادبیات فارسی، و نیز آموزش اوزان اشعار فارسی به طریق اصولی و فراگیری نمونههایی از آرایهها و صناعات ادبی که در کتاب علوم و فنون ادبی پایه یازدهم آمده، نگارش یافته است.
تغییر، تحول، نوآوری، آفرینش، بازآفرینی، نوسازی و ... واژههای آشنای این سالها در نظام آموزشوپرورشاند؛ واژههایی که ترجمان تحولخواهی و معماری و مهندسی نظام تعلیموتربیت متناسب با نیازها، ظرفیتهای جدید و تحولات نوپدید در جهان امروزند.
کتاب علوم و فنون ادبی 2، پایه یازدهم ضعفها و قوتهایی دارد که نویسنده این مقاله به آنها پرداخته است. جز این، روش تدریس این کتاب اصلیترین محور و موضوع مقاله است. نویسنده در تحلیل حاضر کوشیده است با اشاره به نقاط قوت و ضعف کتاب، تا حد امکان راهکارها و روشهای مناسب برای پیشبرد بهتر اهداف برنامه آموزشی جدید نیز ارائه کند.
نگارنده در این پژوهش، مبحث تشبیه از کتاب علوم و فنون ادبی (2) را مورد بررسی قرار داده و به استناد کتب بیانی، تعاریف و مصادیق به کار رفته در کتاب درسی را نقد و تجزیه و تحلیل کرده است.
اهمیت روش تدریس خوب و کارآمد، امروزه بر کسی پوشیده نیست و همه پذیرفتهاند که شیوه و کیفیت ارائه محتوای آموزشی به مخاطب، ارزشی برابر با محتوا دارد. متأسفانه به این مسئله مهم در مورد مباحث ادبی بیان (تشبیه، استعاره و مجاز) در نظام آموزشی ما کمتر توجه میشود و در نتیجه، در کتابهای درسی بستر مناسبی برای بهکارگیری روشهای تدریس بهتر فراهم نمیشود.
در شماره پاییز سال گذشته که بهصورت ویژهنامه بود، در باب کتابهای پایه یازدهم نشستی صمیمانه با حضور مؤلفان برگزار شد. اینک در آستانه پیوستن چهار کتاب پایه دوازدهم به خانواده کتب درسی در گروه زبان و ادبیات فارسی، این نشست برگزار شده است. محور مباحث نشست …
مقاله حاضر با هدف بررسی و شناخت انواع سبکهای ادبی و نیز عوامل مؤثر در ایجاد این سبکها که ریشه در طرز فکر و اندیشههای اجتماعی و اخلاقی و مذهبی یک جامعه و نیز گرایش روحی نویسنده و شاعر دارد، همچنین بررسی اهمیت آشنایی با پیشینه ادب ایران زمین و شناخت شاعران و نویسندگان صاحب سبک و مشهور در هر برهه از تاریخ ادبیات فارسی، و نیز آموزش اوزان اشعار فارسی به طریق اصولی و فراگیری نمونههایی از آرایهها و صناعات ادبی که در کتاب علوم و فنون ادبی پایه یازدهم آمده، نگارش یافته است.
تغییر، تحول، نوآوری، آفرینش، بازآفرینی، نوسازی و ... واژههای آشنای این سالها در نظام آموزشوپرورشاند؛ واژههایی که ترجمان تحولخواهی و معماری و مهندسی نظام تعلیموتربیت متناسب با نیازها، ظرفیتهای جدید و تحولات نوپدید در جهان امروزند.
کتاب علوم و فنون ادبی 2، پایه یازدهم ضعفها و قوتهایی دارد که نویسنده این مقاله به آنها پرداخته است. جز این، روش تدریس این کتاب اصلیترین محور و موضوع مقاله است. نویسنده در تحلیل حاضر کوشیده است با اشاره به نقاط قوت و ضعف کتاب، تا حد امکان راهکارها و روشهای مناسب برای پیشبرد بهتر اهداف برنامه آموزشی جدید نیز ارائه کند.
نگارنده در این پژوهش، مبحث تشبیه از کتاب علوم و فنون ادبی (2) را مورد بررسی قرار داده و به استناد کتب بیانی، تعاریف و مصادیق به کار رفته در کتاب درسی را نقد و تجزیه و تحلیل کرده است.