X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
1
16
0

راهنمای تدریس کتاب های فلسفه جدیدالتالیف، درس جهان علّی و معلولی

یکی از مباحث مهم در فلسفه، مبحث مربوط به علت و معلول است که عموم فیلسوفان از افلاطون و ارسطو تا فیلسوفان عصر حاضر به آن پرداخته‌اند.
محمد مهدی اعتصامی
محمد مهدی اعتصامی
1400/02/04
0
81
0

فلسفه همان فلسفه است

همکاران گرامی می‌دانند که مجله رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی، علاوه بر درس قرآن و معارف اسلامی، درس‌های منطق و فلسفه و نیز عربی را هم شامل می‌شود.
محمد مهدی اعتصامی
محمد مهدی اعتصامی
1399/08/15
0
55
0

نگاهی به روش تدریس کتاب های جدید التألیف فلسفه

هدف کلی: توانایی تبیین مفاهیم سه‌گانه امکان، ضرورت و امتناع و بیان دیدگاه فلاسفه درباره نیاز جهان به واجب‌الوجود بالذات   اهداف جزئی - تشخیص جایگاه مفاهیم سه‌گانه در قضایای مختلف؛ - تعیین نسبت وجود با مفاهیم مختلف از نظر جهات سه‌گانه وجوب، ا
محمد مهدی اعتصامی
محمد مهدی اعتصامی
1399/08/15
0
804
0

کارکردهای سازنده فلسفه و منطق در زندگی، ارائه راهکارهای آگاهی بخش به دانش آموزان

برای «فلسفه و منطق» به‌عنوان معارفی که بیشترین ارتباط را با تفکر و اندیشه دارند، نقش‌های تأثیر‌گذار و سازنده زیادی برمی‌شمارند
ملیحه بهنام اصل
ملیحه بهنام اصل
1398/01/25
0
1271
0

کارکرد های سازنده فلسفه در زندگی

سؤال از چیستی «فلسفه» همواره مورد توجه کسانی است که به نوعی با فلسفه سروکار پیدا می‌کنند؛ مخصوصاً وقتی تعدادی دانش‌آموز بی‌علاقه مجبور به آموختن درس «فلسفه» می‌شوند، این سؤالات به‌طور جدی مطرح می‌شوند که: «فلسفه» چیست و چه فایده‌ای دارد؟ آیا فلسفه همان‌طور که بعضی‌ها گمان می‌کنند، فقط علمی انتزاعی و ذهنی است که در زندگی به هیچ دردی نمی‌خورد؟ این مقاله در پی آن است که با ارائه تعریف مناسبی از «فلسفه» و یافتن موارد و مصداق‌هایی نشان دهد که آموختن «فلسفه» و به تعبیری دیگر «فلسفیدن»، چه تأثیر سازنده و نتایج پرباری در تکوین شخصیت انسان و زندگی او دارد و چه بهتر خواهد بود که این آموزش از دوران کودکی شروع شود و آموزش «فلسفه برای کودکان» مورد توجه قرار گیرد.
ملیحه بهنام اصل
ملیحه بهنام اصل
1397/08/05

راهنمای تدریس کتاب های فلسفه جدیدالتالیف، درس جهان علّی و معلولی

محمد مهدی اعتصامی
محمد مهدی اعتصامی
1400/02/04
یکی از مباحث مهم در فلسفه، مبحث مربوط به علت و معلول است که عموم فیلسوفان از افلاطون و ارسطو تا فیلسوفان عصر حاضر به آن پرداخته‌اند.

فلسفه همان فلسفه است

محمد مهدی اعتصامی
محمد مهدی اعتصامی
1399/08/15
همکاران گرامی می‌دانند که مجله رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی، علاوه بر درس قرآن و معارف اسلامی، درس‌های منطق و فلسفه و نیز عربی را هم شامل می‌شود.

نگاهی به روش تدریس کتاب های جدید التألیف فلسفه

محمد مهدی اعتصامی
محمد مهدی اعتصامی
1399/08/15
هدف کلی: توانایی تبیین مفاهیم سه‌گانه امکان، ضرورت و امتناع و بیان دیدگاه فلاسفه درباره نیاز جهان به واجب‌الوجود بالذات   اهداف جزئی - تشخیص جایگاه مفاهیم سه‌گانه در قضایای مختلف؛ - تعیین نسبت وجود با مفاهیم مختلف از نظر جهات سه‌گانه وجوب، ا

کارکردهای سازنده فلسفه و منطق در زندگی، ارائه راهکارهای آگاهی بخش به دانش آموزان

ملیحه بهنام اصل
ملیحه بهنام اصل
1398/01/25
برای «فلسفه و منطق» به‌عنوان معارفی که بیشترین ارتباط را با تفکر و اندیشه دارند، نقش‌های تأثیر‌گذار و سازنده زیادی برمی‌شمارند

کارکرد های سازنده فلسفه در زندگی

ملیحه بهنام اصل
ملیحه بهنام اصل
1397/08/05
سؤال از چیستی «فلسفه» همواره مورد توجه کسانی است که به نوعی با فلسفه سروکار پیدا می‌کنند؛ مخصوصاً وقتی تعدادی دانش‌آموز بی‌علاقه مجبور به آموختن درس «فلسفه» می‌شوند، این سؤالات به‌طور جدی مطرح می‌شوند که: «فلسفه» چیست و چه فایده‌ای دارد؟ آیا فلسفه همان‌طور که بعضی‌ها گمان می‌کنند، فقط علمی انتزاعی و ذهنی است که در زندگی به هیچ دردی نمی‌خورد؟ این مقاله در پی آن است که با ارائه تعریف مناسبی از «فلسفه» و یافتن موارد و مصداق‌هایی نشان دهد که آموختن «فلسفه» و به تعبیری دیگر «فلسفیدن»، چه تأثیر سازنده و نتایج پرباری در تکوین شخصیت انسان و زندگی او دارد و چه بهتر خواهد بود که این آموزش از دوران کودکی شروع شود و آموزش «فلسفه برای کودکان» مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها:
نویسندگان

مرورگر شما مناسب نیست!

مرورگر شما برای بازدید از این سایت مناسب نیست، برای استفاده کامل از همه امکانات سایت، از آخرین نسخه مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده نمایید.