X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
1
486
0

اشباع روان شناسی؛ غیبت جامعه شناسی: ضعف تفکر اجتماعی در آموزش و پرورش

تعلیم‌وتربیت، آموزش‌وپرورش و به‌طور کلی تربیت در جامعه ما امری فردی، ذهنی و روانی تلقی می‌شود. به همین دلیل نیز، آموزش‌وپرورش ذیل رشته‌های علوم تربیتی تعریف شده است
ناصرالدین تقویان
ناصرالدین تقویان
1398/03/29
0
2034
0

اعتبار عیار کتاب "جامعه شناسی (2)"

میزگرد نقد و بررسی کتاب جامعه‌شناسی پایه یازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی با حضور حجت‌الاسلام دکتر پارسانیا، دکتر فاضلی، دکتر نقدی و دکتر عیوضی
رشد آموزش علوم اجتماعی
رشد آموزش علوم اجتماعی
1397/02/25
1
6138
1

جامعه شناسی آموزش و پرورش

به طور کلی «جامعه شناسی آموزش و پرورش» به مطالعه روابط میان آموزش و پرورش و جامعه، از طریق کاربرد منظم دانش، مفاهیم، نظریه ها، روش ها و فنون جامعه شناسی اطلاق می شود. جامعه شناسی آموزش و پرورش رشته علمی نسبتاً جدیدی است که عمده ترین تحقیقات و تألیفات مربوط به آن در نیم قرن گذشته صورت پذیرفته اند، اما ریشه های آن را در آثار جامعه شناسان قرن نوزدهم نیز میتوان یافت. همچنین، با توجه به ساختار اجتماعی آموزش و پرورش و ارتباط تنگاتنگ آن با جامعه، میتوان به نقش کلیدی که جامعه شناسی آموزش و پرورش میتواند در این نهاد داشته باشد پی برد. این مقاله بهد نبال تبیین و تشریح جایگاه جامعه شناسی در ساختار نهاد آموزش و پرورش است.
رضا جوان
رضا جوان
1397/02/25

اشباع روان شناسی؛ غیبت جامعه شناسی: ضعف تفکر اجتماعی در آموزش و پرورش

ناصرالدین تقویان
ناصرالدین تقویان
1398/03/29
تعلیم‌وتربیت، آموزش‌وپرورش و به‌طور کلی تربیت در جامعه ما امری فردی، ذهنی و روانی تلقی می‌شود. به همین دلیل نیز، آموزش‌وپرورش ذیل رشته‌های علوم تربیتی تعریف شده است

اعتبار عیار کتاب "جامعه شناسی (2)"

رشد آموزش علوم اجتماعی
رشد آموزش علوم اجتماعی
1397/02/25
میزگرد نقد و بررسی کتاب جامعه‌شناسی پایه یازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی با حضور حجت‌الاسلام دکتر پارسانیا، دکتر فاضلی، دکتر نقدی و دکتر عیوضی

جامعه شناسی آموزش و پرورش

رضا جوان
رضا جوان
1397/02/25
به طور کلی «جامعه شناسی آموزش و پرورش» به مطالعه روابط میان آموزش و پرورش و جامعه، از طریق کاربرد منظم دانش، مفاهیم، نظریه ها، روش ها و فنون جامعه شناسی اطلاق می شود. جامعه شناسی آموزش و پرورش رشته علمی نسبتاً جدیدی است که عمده ترین تحقیقات و تألیفات مربوط به آن در نیم قرن گذشته صورت پذیرفته اند، اما ریشه های آن را در آثار جامعه شناسان قرن نوزدهم نیز میتوان یافت. همچنین، با توجه به ساختار اجتماعی آموزش و پرورش و ارتباط تنگاتنگ آن با جامعه، میتوان به نقش کلیدی که جامعه شناسی آموزش و پرورش میتواند در این نهاد داشته باشد پی برد. این مقاله بهد نبال تبیین و تشریح جایگاه جامعه شناسی در ساختار نهاد آموزش و پرورش است.

برچسب‌ها:
نویسندگان