هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
در این پژوهش ابعاد متفاوت هویت به صورت نظامدار، عینی و کمّی (اعداد و ارقام) با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد توجه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کتاب های مطالعات اجتماعی دوره متوسطه بود. اطلاعات با استفاده از اسناد و متون (کتاب های درسی) و با استفاده از پرسشنامه معکوس گردآوری شد. برای تعیین پایایی ابزار تحقیق از روش «بازآزمایی» (آزمون و آزمون مجدد) استفاده شد.
یافته های پژوهش حاکی از آن است که کتاب های مطالعات اجتماعی دوره متوسطه، به ابعاد متفاوت هویت کمتر پرداخته است. همچنین نتایج نشان داد که از کل 453 واحد تحلیل در کل کتاب ها، مقوله هویت دینی 126 واحد (81/27)، هویت فرهنگی 109 واحد (06/24)، هویت جمعی 83 واحد (32/18)، هویت ملی 64 واحد (13/14)، هویت قومی 42 واحد (27/9) و مقوله هویت فردی 29 واحد (40/6) به دست آمده است.
در این پژوهش ابعاد متفاوت هویت به صورت نظامدار، عینی و کمّی (اعداد و ارقام) با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد توجه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کتاب های مطالعات اجتماعی دوره متوسطه بود. اطلاعات با استفاده از اسناد و متون (کتاب های درسی) و با استفاده از پرسشنامه معکوس گردآوری شد. برای تعیین پایایی ابزار تحقیق از روش «بازآزمایی» (آزمون و آزمون مجدد) استفاده شد.
یافته های پژوهش حاکی از آن است که کتاب های مطالعات اجتماعی دوره متوسطه، به ابعاد متفاوت هویت کمتر پرداخته است. همچنین نتایج نشان داد که از کل 453 واحد تحلیل در کل کتاب ها، مقوله هویت دینی 126 واحد (81/27)، هویت فرهنگی 109 واحد (06/24)، هویت جمعی 83 واحد (32/18)، هویت ملی 64 واحد (13/14)، هویت قومی 42 واحد (27/9) و مقوله هویت فردی 29 واحد (40/6) به دست آمده است.