X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
1
1029
0

کارآفرینی، فرصتی برای حل آسیب های اجتماعی

بحث اشتغال و پیدا کردن شغل مناسب برای جوانان، یکی از چالش‌های اصلی هر حکومت در جهان امروز محسوب می‌شود. همچنین، ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌کاری و سایر آسیب‌ها، همواره مورد تأکید صاحب‌نظران …
رضا کاووسی
رضا کاووسی
1397/07/30
1
1398
1

الگویی برای خودکار امدی هنرجویان در درس «رایانه کار پیشرفته»

پژوهش حاضر راهکاری برای افزایش «خودکارامدی» است و به تبع آن، پیشرفت تحصیلی هنرجویان در درس «رایانه‌کار پیشرفته». این تحقیق از نوع کاربردی است و برای تحلیل کمی داده‌ها از آمار توصیفی استفاده شده است. جامعه مورد بررسی 11 نفر هنرجویان دختر پایه سوم هنرستان …
روشنک سعیدی
روشنک سعیدی
1397/07/30
0
605
0

معرفی کتاب

معرفی کتاب
ژاله بوژانی
ژاله بوژانی
1397/07/30
0
2817
0

ارزشیابی کتاب «دانش فنی پایه» کد 210275

در این پژوهش میزان به‌کارگیری روش فعال در ارائه محتوای کتاب درسی «دانش ‌فنی پایه» رشته الکترونیک هنرستان شاخه‌ فنی‌وحرفه‌ای با استفاده از روش ویلیام رومی بررسی شده است. به این منظور نحوه ارائه محتوا در چهار مقوله متن، تصویر و نمودار، فعالیت و سؤال‌های پایان واحدهای یادگیری مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش، از نوع توصیفی ـ تحلیلی به روش تحلیل محتوا بود. برای انتخاب نمونه آماری از محتوای کتاب از روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌دار استفاده شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که تصویرها و نمودارها، سؤال‌ها و میزان فعالیت‌ها همه در سطح فعال هستند. ضریب درگیری ذهنی متن نیز در محدوده فعال است؛ اگرچه این ضریب چندان بالا نیست.
مهناز قربان اسماعیلی
مهناز قربان اسماعیلی
1397/07/30
0
1063
0

ویژگی های کتاب های درسی جدید گروه کشاورزی

اگرچه کتاب‌های درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در گروه‌های متفاوت آموزشی و از جمله گروه کشاورزی در دو دهه گذشته، تغییر نیافته بود، اما ظرف سه سال اخیر، هم‌زمان با اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و برنامه‌های جدید آموزشی، دفتر تألیف کتب درسی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، به تغییر کتاب‌های درسی مبادرت کرد. بدون شک، یکی از دلایل اصلی تغییر کتاب‌های درسی، اجرای سند تحول بنیادین و برنامه‌های آموزشی جدید است. برای اینکه بدانیم تغییرات مزبور براساس چه مبانی و اصولی صورت گرفته‌اند و مزایای کتاب‌های جدید درسی نسبت به کتاب‌های قدیم چیست، تصمیم گرفتیم پای صحبت مؤلفان کتاب‌های درسی جدید بنشینیم و از آن‌ها در این زمینه سؤال کنیم. به همین منظور، مجله «رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش» میزگردی با حضور اعضای گروه کشاورزی دفتر تألیف کتب درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برگزار کرده است که گزارش آن را در ادامه خواهید خواند. این میزگرد با حضور آقایان: مهندس جلیل تاجیک، رئیس گروه کشاورزی دفتر تألیف کتب درسی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، دکتر سیدناصر خالقی میران، کارشناس دام‌پروری رشته امور دامی دفتر تألیف، مهندس عابدین آریان‌پور، کارشناس امور زراعت دفتر تألیف، و خانم معصومه حقیقت‌پژوه، کارشناس برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های رشته صنایع غذایی برگزار شد.
نصرالله دادار
نصرالله دادار
1397/07/30
0
1341
0

بازاریابی جهانی

یکی از دلایلی که بازاریابی جهانی روز‌به‌روز مؤثر واقع می‌شود آن است که شبکه ارتباطات جهانی دسترسی هر چه بهتر را به بازارهای بیشتری در سرتاسر جهان امکان‌پذیر می‌سازد. امروزه یکی از موضوعات بحث‌‌برانگیز در مورد بازاریابی کالاهایی که قابلیت رقابت و عرضه آن‌ها در سطح بین‌المللی این است که آیا شرکت‌‌های عرضه‌کننده این محصولات باید راهبرد واحدی برای بازاریابی در سطح جهانی اتخاذ کنند و یا برای هر منطقه از جهان باید راهبردهای بازاریابی متناسب با آن‌ها به کار گرفته شوند؟
دینا آجری
دینا آجری
1397/07/30

کارآفرینی، فرصتی برای حل آسیب های اجتماعی

رضا کاووسی
رضا کاووسی
1397/07/30
بحث اشتغال و پیدا کردن شغل مناسب برای جوانان، یکی از چالش‌های اصلی هر حکومت در جهان امروز محسوب می‌شود. همچنین، ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌کاری و سایر آسیب‌ها، همواره مورد تأکید صاحب‌نظران …

الگویی برای خودکار امدی هنرجویان در درس «رایانه کار پیشرفته»

روشنک سعیدی
روشنک سعیدی
1397/07/30
پژوهش حاضر راهکاری برای افزایش «خودکارامدی» است و به تبع آن، پیشرفت تحصیلی هنرجویان در درس «رایانه‌کار پیشرفته». این تحقیق از نوع کاربردی است و برای تحلیل کمی داده‌ها از آمار توصیفی استفاده شده است. جامعه مورد بررسی 11 نفر هنرجویان دختر پایه سوم هنرستان …

معرفی کتاب

ژاله بوژانی
ژاله بوژانی
1397/07/30
معرفی کتاب

ارزشیابی کتاب «دانش فنی پایه» کد 210275

مهناز قربان اسماعیلی
مهناز قربان اسماعیلی
1397/07/30
در این پژوهش میزان به‌کارگیری روش فعال در ارائه محتوای کتاب درسی «دانش ‌فنی پایه» رشته الکترونیک هنرستان شاخه‌ فنی‌وحرفه‌ای با استفاده از روش ویلیام رومی بررسی شده است. به این منظور نحوه ارائه محتوا در چهار مقوله متن، تصویر و نمودار، فعالیت و سؤال‌های پایان واحدهای یادگیری مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش، از نوع توصیفی ـ تحلیلی به روش تحلیل محتوا بود. برای انتخاب نمونه آماری از محتوای کتاب از روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌دار استفاده شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که تصویرها و نمودارها، سؤال‌ها و میزان فعالیت‌ها همه در سطح فعال هستند. ضریب درگیری ذهنی متن نیز در محدوده فعال است؛ اگرچه این ضریب چندان بالا نیست.

ویژگی های کتاب های درسی جدید گروه کشاورزی

نصرالله دادار
نصرالله دادار
1397/07/30
اگرچه کتاب‌های درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در گروه‌های متفاوت آموزشی و از جمله گروه کشاورزی در دو دهه گذشته، تغییر نیافته بود، اما ظرف سه سال اخیر، هم‌زمان با اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و برنامه‌های جدید آموزشی، دفتر تألیف کتب درسی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، به تغییر کتاب‌های درسی مبادرت کرد. بدون شک، یکی از دلایل اصلی تغییر کتاب‌های درسی، اجرای سند تحول بنیادین و برنامه‌های آموزشی جدید است. برای اینکه بدانیم تغییرات مزبور براساس چه مبانی و اصولی صورت گرفته‌اند و مزایای کتاب‌های جدید درسی نسبت به کتاب‌های قدیم چیست، تصمیم گرفتیم پای صحبت مؤلفان کتاب‌های درسی جدید بنشینیم و از آن‌ها در این زمینه سؤال کنیم. به همین منظور، مجله «رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش» میزگردی با حضور اعضای گروه کشاورزی دفتر تألیف کتب درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برگزار کرده است که گزارش آن را در ادامه خواهید خواند. این میزگرد با حضور آقایان: مهندس جلیل تاجیک، رئیس گروه کشاورزی دفتر تألیف کتب درسی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، دکتر سیدناصر خالقی میران، کارشناس دام‌پروری رشته امور دامی دفتر تألیف، مهندس عابدین آریان‌پور، کارشناس امور زراعت دفتر تألیف، و خانم معصومه حقیقت‌پژوه، کارشناس برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های رشته صنایع غذایی برگزار شد.

بازاریابی جهانی

دینا آجری
دینا آجری
1397/07/30
یکی از دلایلی که بازاریابی جهانی روز‌به‌روز مؤثر واقع می‌شود آن است که شبکه ارتباطات جهانی دسترسی هر چه بهتر را به بازارهای بیشتری در سرتاسر جهان امکان‌پذیر می‌سازد. امروزه یکی از موضوعات بحث‌‌برانگیز در مورد بازاریابی کالاهایی که قابلیت رقابت و عرضه آن‌ها در سطح بین‌المللی این است که آیا شرکت‌‌های عرضه‌کننده این محصولات باید راهبرد واحدی برای بازاریابی در سطح جهانی اتخاذ کنند و یا برای هر منطقه از جهان باید راهبردهای بازاریابی متناسب با آن‌ها به کار گرفته شوند؟

برچسب‌ها:
نویسندگان