X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
784
0

مهارت آموزی کم ، حجم دروس بالا

در سال‌های اخیر برنامه درسی تربیت‌معلم، به‌عنوان عامل مؤثر در بازده آموزشی، مورد توجه بوده و آموزش قبل از خدمت و ضمن‌خدمت مرتبط و هماهنگ شده و به‌صورت مداوم دنبال شده است. به‌رغم تصور سنتی درباره معلم و اینکه معلم را همواره با گچ و تخته یادآوری می‌کنند، امروزه نقش‌های پیچیده و انتظارات حرفه‌ای فراوانی برای معلمان در نظر گرفته شده است. در فرایند تربیت‌معلم ایران، معلمان پس از استخدام روانه کلاس درس می‌شوند و کمتر به صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نیازشان توجه می‌شود. همچنین آموزش‌های کوتاه‌مدتی، براساس تغییر بعضی از برنامه‌های درسی، اجرا می‌شوند.
محسن سعیدی دهاقانی
محسن سعیدی دهاقانی
1397/07/30

مهارت آموزی کم ، حجم دروس بالا

محسن سعیدی دهاقانی
محسن سعیدی دهاقانی
1397/07/30
در سال‌های اخیر برنامه درسی تربیت‌معلم، به‌عنوان عامل مؤثر در بازده آموزشی، مورد توجه بوده و آموزش قبل از خدمت و ضمن‌خدمت مرتبط و هماهنگ شده و به‌صورت مداوم دنبال شده است. به‌رغم تصور سنتی درباره معلم و اینکه معلم را همواره با گچ و تخته یادآوری می‌کنند، امروزه نقش‌های پیچیده و انتظارات حرفه‌ای فراوانی برای معلمان در نظر گرفته شده است. در فرایند تربیت‌معلم ایران، معلمان پس از استخدام روانه کلاس درس می‌شوند و کمتر به صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نیازشان توجه می‌شود. همچنین آموزش‌های کوتاه‌مدتی، براساس تغییر بعضی از برنامه‌های درسی، اجرا می‌شوند.

برچسب‌ها:
نویسندگان