هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
سایت مجله رشدآموزش علوم اجتماعی ارائه کرد
«امید» احساس یا حالتی توأم با انتظار بهبود وضعیت و توانمندی برای ایجاد تغییرات مطلوب است. از چنین منظری «امید» با بریدن از «گذشته» و تلاش برای تغییر «وضع موجود»، معطوف به «آینده» و تلاش در جهت ایجاد «وضع مطلوب» است. امید موتور زندگی اجتماعی است. چرا که بهقول ارنست بلوخ: «اندوهناکترین مسئله بشر نه فقدان امنیت، بلکه از دستدادن قدرت تخیل برای تغییر امور است.» از همین رو، امید یکی از بنیانهای آموزههای دینی است، و «موعودگرایی» یکی از صورتهای امید اجتماعی است که در طول تاریخ جوامع مختلف وجود داشته و به پیدایش شکلهای مختلفی از اندیشه آرمانشهر منجر شده است.
سبک زندگی از دیدگاه سعدی در گلستان
با نگاهی به متون اسلامی و قرآن مشاهده میشود که از دیدگاه مکتب متعالی اسلام، نخستین شرط هر اجتماع سالم وجود نظم و امنیت در آن جامعه است. برای مثال، در قرآن کریم آمده است که حضرت ابراهیم(ع) هنگام بنا نهادن کعبه به این امر مهم توجه داشته و همواره از خداوند متعال خواسته است که آن سرزمین را از نعمت امنیت برخوردار کند [سوره مبارکه ابراهیم، آیه شریفه 35]. از سوی دیگر، ایجاد امنیت را بهعنوان یک وظیفه الهی قلمداد کرده است. نظم و امنیت پایه و اساس زندگی سالم است و بدون وجود آنها زندگی اجتماعی بسیار سخت و مشکل خواهد شد [سلیمی و همکاران، 118:1393].
در سالهای اخیر برنامه درسی تربیتمعلم، بهعنوان عامل مؤثر در بازده آموزشی، مورد توجه بوده و آموزش قبل از خدمت و ضمنخدمت مرتبط و هماهنگ شده و بهصورت مداوم دنبال شده است. بهرغم تصور سنتی درباره معلم و اینکه معلم را همواره با گچ و تخته یادآوری میکنند، امروزه نقشهای پیچیده و انتظارات حرفهای فراوانی برای معلمان در نظر گرفته شده است. در فرایند تربیتمعلم ایران، معلمان پس از استخدام روانه کلاس درس میشوند و کمتر به صلاحیتهای حرفهای مورد نیازشان توجه میشود. همچنین آموزشهای کوتاهمدتی، براساس تغییر بعضی از برنامههای درسی، اجرا میشوند.
سایت مجله رشدآموزش علوم اجتماعی ارائه کرد
«امید» احساس یا حالتی توأم با انتظار بهبود وضعیت و توانمندی برای ایجاد تغییرات مطلوب است. از چنین منظری «امید» با بریدن از «گذشته» و تلاش برای تغییر «وضع موجود»، معطوف به «آینده» و تلاش در جهت ایجاد «وضع مطلوب» است. امید موتور زندگی اجتماعی است. چرا که بهقول ارنست بلوخ: «اندوهناکترین مسئله بشر نه فقدان امنیت، بلکه از دستدادن قدرت تخیل برای تغییر امور است.» از همین رو، امید یکی از بنیانهای آموزههای دینی است، و «موعودگرایی» یکی از صورتهای امید اجتماعی است که در طول تاریخ جوامع مختلف وجود داشته و به پیدایش شکلهای مختلفی از اندیشه آرمانشهر منجر شده است.
سبک زندگی از دیدگاه سعدی در گلستان
با نگاهی به متون اسلامی و قرآن مشاهده میشود که از دیدگاه مکتب متعالی اسلام، نخستین شرط هر اجتماع سالم وجود نظم و امنیت در آن جامعه است. برای مثال، در قرآن کریم آمده است که حضرت ابراهیم(ع) هنگام بنا نهادن کعبه به این امر مهم توجه داشته و همواره از خداوند متعال خواسته است که آن سرزمین را از نعمت امنیت برخوردار کند [سوره مبارکه ابراهیم، آیه شریفه 35]. از سوی دیگر، ایجاد امنیت را بهعنوان یک وظیفه الهی قلمداد کرده است. نظم و امنیت پایه و اساس زندگی سالم است و بدون وجود آنها زندگی اجتماعی بسیار سخت و مشکل خواهد شد [سلیمی و همکاران، 118:1393].
در سالهای اخیر برنامه درسی تربیتمعلم، بهعنوان عامل مؤثر در بازده آموزشی، مورد توجه بوده و آموزش قبل از خدمت و ضمنخدمت مرتبط و هماهنگ شده و بهصورت مداوم دنبال شده است. بهرغم تصور سنتی درباره معلم و اینکه معلم را همواره با گچ و تخته یادآوری میکنند، امروزه نقشهای پیچیده و انتظارات حرفهای فراوانی برای معلمان در نظر گرفته شده است. در فرایند تربیتمعلم ایران، معلمان پس از استخدام روانه کلاس درس میشوند و کمتر به صلاحیتهای حرفهای مورد نیازشان توجه میشود. همچنین آموزشهای کوتاهمدتی، براساس تغییر بعضی از برنامههای درسی، اجرا میشوند.