X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
554
0

چرا دانش آموزان فنلاندی می درخشند

حدود بیست سال است که نوجوانان فنلاندی در یک آزمون‌ استاندارد بین‌المللی موسوم به پیزا می‌درخشند.
محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1399/02/14
0
278
0

مثالی از سهم بوم شناسان در علوم محیط زیستی

دیوید گیبسون، استاد برجسته زیست‌شناسی گیاهی در مرکز بوم‌شناسی دانشگاه ایلینوی جنوبی در کاربوندیل است.
محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/10/21
0
606
0

پژوهش های حرفه ای در کلاس درس

وقتی‌که می‌خواهید در کلاس درس پژوهشی را با دانش‌آموزان انجام دهید، بهتر است آن را به ‌شیوه پژوهشگران حرفه‌ای انجام دهید
محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/03/31
0
319
0

گاز و ترمز دستگاه ایمنی بدن

جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۸ به‌طور مشترک به «جیمز پی آلیسون» و «تاسوکو هونجو» برای کشف روش درمانی نوینی در مبارزه با سرطان اهدا شد
محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/03/31
0
368
0

آیا پیر شدن مخالف جهت تکامل است

چرا پیر می‌شویم؟ پیری سبب زوال و کاهش تدریجی و غیرقابل اجتناب عملکردهای فیزیولوژیک بدن، از جمله زادآوری می‌شود
محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/03/31
0
764
0

پروانه ها و زنبورهای وحشی

علم شهروندی موضوعی جدید، اما با سرعت در حال رشد و کسب اهمیت هرچه بیشتر در زمینه آموزش علوم است. این مقاله به توسعه «دانش محتوای آموزشی1» معلمان زیست‌شناسی از طریق علم شهروندی می‌پردازد. تعدادی از این معلمان در یک پروژه علوم شهروندی شرکت کردند و به ‌مشاهده زنبورهای وحشی و شناسایی پروانه‌ها پرداختند. در این مقاله، ‌چگونگی آموزش این روش‌های زیست‌شناختی به ‌دانش‌آموزان مورد بحث قرار می‌گیرد. در این پروژه که دو سال طول کشید، با چهار معلم مصاحبه کردیم و «دانش محتوای آموزشی»را به شکل‌«نمایش‌ محتوای آموزشی2»و «مجموعه تجارب آموزشی حرفه‌ای3» به ثبت رساندیم. این نتایج می‌توانند به پروژه‌های علمی شهروندی در آینده کمک کنند تا فعالیت‌های خود را با برنامه ‌درسی مدارس مرتبط کنند. اگرچه یکی از اهداف این پروژه در دسترس قرار دادن طبیعت علم به ‌معلمان و دانش‌آموزان در مسیر پروژه بود، معلمان این جنبه را در نظر نگرفتند. این مقاله دلایل احتمالی آن را مورد بحث قرار می‌دهد و راهبردهای مختلفی برای بهبود علم شهروندی در زمینه یادگیری زیست‌شناسی مدارس پیشنهاد می‌دهد.
محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1397/07/30

چرا دانش آموزان فنلاندی می درخشند

محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1399/02/14
حدود بیست سال است که نوجوانان فنلاندی در یک آزمون‌ استاندارد بین‌المللی موسوم به پیزا می‌درخشند.

مثالی از سهم بوم شناسان در علوم محیط زیستی

محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/10/21
دیوید گیبسون، استاد برجسته زیست‌شناسی گیاهی در مرکز بوم‌شناسی دانشگاه ایلینوی جنوبی در کاربوندیل است.

پژوهش های حرفه ای در کلاس درس

محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/03/31
وقتی‌که می‌خواهید در کلاس درس پژوهشی را با دانش‌آموزان انجام دهید، بهتر است آن را به ‌شیوه پژوهشگران حرفه‌ای انجام دهید

گاز و ترمز دستگاه ایمنی بدن

محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/03/31
جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۸ به‌طور مشترک به «جیمز پی آلیسون» و «تاسوکو هونجو» برای کشف روش درمانی نوینی در مبارزه با سرطان اهدا شد

آیا پیر شدن مخالف جهت تکامل است

محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1398/03/31
چرا پیر می‌شویم؟ پیری سبب زوال و کاهش تدریجی و غیرقابل اجتناب عملکردهای فیزیولوژیک بدن، از جمله زادآوری می‌شود

پروانه ها و زنبورهای وحشی

محمدعلی ابوعلی
محمدعلی ابوعلی
1397/07/30
علم شهروندی موضوعی جدید، اما با سرعت در حال رشد و کسب اهمیت هرچه بیشتر در زمینه آموزش علوم است. این مقاله به توسعه «دانش محتوای آموزشی1» معلمان زیست‌شناسی از طریق علم شهروندی می‌پردازد. تعدادی از این معلمان در یک پروژه علوم شهروندی شرکت کردند و به ‌مشاهده زنبورهای وحشی و شناسایی پروانه‌ها پرداختند. در این مقاله، ‌چگونگی آموزش این روش‌های زیست‌شناختی به ‌دانش‌آموزان مورد بحث قرار می‌گیرد. در این پروژه که دو سال طول کشید، با چهار معلم مصاحبه کردیم و «دانش محتوای آموزشی»را به شکل‌«نمایش‌ محتوای آموزشی2»و «مجموعه تجارب آموزشی حرفه‌ای3» به ثبت رساندیم. این نتایج می‌توانند به پروژه‌های علمی شهروندی در آینده کمک کنند تا فعالیت‌های خود را با برنامه ‌درسی مدارس مرتبط کنند. اگرچه یکی از اهداف این پروژه در دسترس قرار دادن طبیعت علم به ‌معلمان و دانش‌آموزان در مسیر پروژه بود، معلمان این جنبه را در نظر نگرفتند. این مقاله دلایل احتمالی آن را مورد بحث قرار می‌دهد و راهبردهای مختلفی برای بهبود علم شهروندی در زمینه یادگیری زیست‌شناسی مدارس پیشنهاد می‌دهد.

برچسب‌ها:
نویسندگان