هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
در بررسی عوامل مؤثر در فرایند تدریس، می توان نمونه هایی را که تأثیر آشکاری در روند یادگیری دارند، اینگونه نام برد: آمادگی، انگیزه و هدف، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رابطه کل و جزء، تمرین و تکرار و غیره. یادگیری فرایندی رفتاری است و در این فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعامل اند و به نیروی محرکی برای به جریان انداختن موتور حرکتی خود نیاز دارند که مهمترین این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت دانش آموز به آموختن است. رغبت محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
مشکلات مربوط به محیطزیست جهانی هستند. فرهنگ عامل اصلی و نیروی محرک توسعه پایدار و حفاظت از محیطزیست است. آموزش محیطزیست بهمنظور ایجاد فرهنگ عمیق، یعنی تربیت افراد دارای احساس مسئولیت نسبت به محیطزیست و دارای دانش، نگرش، انگیزه، تعهد و مهارتهای لازم برای فعالیتهای مختلف در جهت ایجاد محیطزیستی سالم و پاک و تعهد به نگهداری از محیط برای نسلهای آینده ضرورت دارد.
در بررسی عوامل مؤثر در فرایند تدریس، می توان نمونه هایی را که تأثیر آشکاری در روند یادگیری دارند، اینگونه نام برد: آمادگی، انگیزه و هدف، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رابطه کل و جزء، تمرین و تکرار و غیره. یادگیری فرایندی رفتاری است و در این فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعامل اند و به نیروی محرکی برای به جریان انداختن موتور حرکتی خود نیاز دارند که مهمترین این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت دانش آموز به آموختن است. رغبت محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
مشکلات مربوط به محیطزیست جهانی هستند. فرهنگ عامل اصلی و نیروی محرک توسعه پایدار و حفاظت از محیطزیست است. آموزش محیطزیست بهمنظور ایجاد فرهنگ عمیق، یعنی تربیت افراد دارای احساس مسئولیت نسبت به محیطزیست و دارای دانش، نگرش، انگیزه، تعهد و مهارتهای لازم برای فعالیتهای مختلف در جهت ایجاد محیطزیستی سالم و پاک و تعهد به نگهداری از محیط برای نسلهای آینده ضرورت دارد.