هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
در حالیکه آموزش زیستشناسی بدون فعالیتهای علمی ناقص است، وضعیت فعالیتهای آزمایشگاهی زیستشناسی در مدارس چندان رضایتبخش نیست.
حجم مطالب درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه و در برخی موارد پیچیدگی های متن کتاب ها و کمبود تصاویر و نیز ناکافی بودن امکانات آزمایشگاهی، یاددهی و یادگیری مباحث زیست شناسی را برای دبیران و دانش آموزان چالش برانگیز کرده است.
در بررسی عوامل مؤثر در فرایند تدریس، می توان نمونه هایی را که تأثیر آشکاری در روند یادگیری دارند، اینگونه نام برد: آمادگی، انگیزه و هدف، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رابطه کل و جزء، تمرین و تکرار و غیره. یادگیری فرایندی رفتاری است و در این فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعامل اند و به نیروی محرکی برای به جریان انداختن موتور حرکتی خود نیاز دارند که مهمترین این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت دانش آموز به آموختن است. رغبت محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
آموزش مبتنی بر تجربه در آزمایشگاه و طبیعت، بخش تفکیکناپذیر آموزش علوم زیستی در مدارس و دانشگاههاست؛ ولی عوامل مختلفی باعث عدم استقبال دبیران زیستشناسی از آموزشهای تجربی و گرایش به آموزشهای کاملاً نظری و شفاهی شده است.
شهره سلیمی کارشناس زیستشناسی است و از سال 1383 به استخدام رسمی آموزشوپرورش ناحیه یک ری در آمده است و همیشه علاقهمند به استفاده از روشهای نوین تدریس و طراحی آزمایش در کتابهای زیستشناسی بود.
در حالیکه آموزش زیستشناسی بدون فعالیتهای علمی ناقص است، وضعیت فعالیتهای آزمایشگاهی زیستشناسی در مدارس چندان رضایتبخش نیست.
حجم مطالب درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه و در برخی موارد پیچیدگی های متن کتاب ها و کمبود تصاویر و نیز ناکافی بودن امکانات آزمایشگاهی، یاددهی و یادگیری مباحث زیست شناسی را برای دبیران و دانش آموزان چالش برانگیز کرده است.
در بررسی عوامل مؤثر در فرایند تدریس، می توان نمونه هایی را که تأثیر آشکاری در روند یادگیری دارند، اینگونه نام برد: آمادگی، انگیزه و هدف، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رابطه کل و جزء، تمرین و تکرار و غیره. یادگیری فرایندی رفتاری است و در این فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعامل اند و به نیروی محرکی برای به جریان انداختن موتور حرکتی خود نیاز دارند که مهمترین این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت دانش آموز به آموختن است. رغبت محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
آموزش مبتنی بر تجربه در آزمایشگاه و طبیعت، بخش تفکیکناپذیر آموزش علوم زیستی در مدارس و دانشگاههاست؛ ولی عوامل مختلفی باعث عدم استقبال دبیران زیستشناسی از آموزشهای تجربی و گرایش به آموزشهای کاملاً نظری و شفاهی شده است.
شهره سلیمی کارشناس زیستشناسی است و از سال 1383 به استخدام رسمی آموزشوپرورش ناحیه یک ری در آمده است و همیشه علاقهمند به استفاده از روشهای نوین تدریس و طراحی آزمایش در کتابهای زیستشناسی بود.