X
محتوای مجله > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
68
0

آموزش فعالیت های عملی آزمایشگاهی

در حالی‌که آموزش زیست‌شناسی بدون فعالیت‌های علمی ناقص است، وضعیت فعالیت‌های آزمایشگاهی زیست‌شناسی در مدارس چندان رضایت‌بخش نیست.
مریم غلامی
مریم غلامی
1399/08/15
0
165
0

کاربرد روش های بصری متنوع در آموزش زیست شناسی

حجم مطالب درسی زیست‌ شناسی دوره دوم متوسطه و در برخی موارد پیچیدگی ‌های متن کتاب ‌ها و کمبود تصاویر و نیز ناکافی بودن امکانات آزمایشگاهی، یاددهی و یادگیری مباحث زیست ‌شناسی را برای دبیران و دانش ‌آموزان چالش ‌برانگیز کرده است.
مریم صفوی
مریم صفوی
1399/05/01
0
408
0

زمان مناسب برای تشریح

در بررسی عوامل مؤثر در فرایند تدریس، می توان نمونه هایی را که تأثیر آشکاری در روند یادگیری دارند، اینگونه نام برد: آمادگی، انگیزه و هدف، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رابطه کل و جزء، تمرین و تکرار و غیره. یادگیری فرایندی رفتاری است و در این فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعامل اند و به نیروی محرکی برای به جریان انداختن موتور حرکتی خود نیاز دارند که مهمترین این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت دانش آموز به آموختن است. رغبت محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
فاطمه سادات نبی پور
فاطمه سادات نبی پور
1397/07/30
0
1366
0

نقدی بر فعالیت های تجربی در آزمایشگاه زیست شناسی مدارس

آموزش مبتنی بر تجربه در آزمایشگاه و طبیعت، بخش تفکیک‌ناپذیر آموزش علوم زیستی در مدارس و دانشگاه‌هاست؛ ولی عوامل مختلفی باعث عدم استقبال دبیران ‌زیست‌شناسی از آموزش‌های تجربی و گرایش به آموزش‌های کاملاً نظری و شفاهی شده است.
رضا مقدسی
رضا مقدسی
1397/07/30
0
617
0

دانش آموزان، سرمایه های ملی ما

شهره سلیمی کارشناس زیست‌شناسی است و از سال 1383 به استخدام رسمی آموزش‌وپرورش ناحیه یک ری در آمده است و همیشه علاقه‌مند به استفاده از روش‌های نوین تدریس و طراحی آزمایش در کتاب‌های زیست‌شناسی بود.
محمد کرام الدینی
محمد کرام الدینی
1396/07/05

آموزش فعالیت های عملی آزمایشگاهی

مریم غلامی
مریم غلامی
1399/08/15
در حالی‌که آموزش زیست‌شناسی بدون فعالیت‌های علمی ناقص است، وضعیت فعالیت‌های آزمایشگاهی زیست‌شناسی در مدارس چندان رضایت‌بخش نیست.

کاربرد روش های بصری متنوع در آموزش زیست شناسی

مریم صفوی
مریم صفوی
1399/05/01
حجم مطالب درسی زیست‌ شناسی دوره دوم متوسطه و در برخی موارد پیچیدگی ‌های متن کتاب ‌ها و کمبود تصاویر و نیز ناکافی بودن امکانات آزمایشگاهی، یاددهی و یادگیری مباحث زیست ‌شناسی را برای دبیران و دانش ‌آموزان چالش ‌برانگیز کرده است.

زمان مناسب برای تشریح

فاطمه سادات نبی پور
فاطمه سادات نبی پور
1397/07/30
در بررسی عوامل مؤثر در فرایند تدریس، می توان نمونه هایی را که تأثیر آشکاری در روند یادگیری دارند، اینگونه نام برد: آمادگی، انگیزه و هدف، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رابطه کل و جزء، تمرین و تکرار و غیره. یادگیری فرایندی رفتاری است و در این فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعامل اند و به نیروی محرکی برای به جریان انداختن موتور حرکتی خود نیاز دارند که مهمترین این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت دانش آموز به آموختن است. رغبت محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.

نقدی بر فعالیت های تجربی در آزمایشگاه زیست شناسی مدارس

رضا مقدسی
رضا مقدسی
1397/07/30
آموزش مبتنی بر تجربه در آزمایشگاه و طبیعت، بخش تفکیک‌ناپذیر آموزش علوم زیستی در مدارس و دانشگاه‌هاست؛ ولی عوامل مختلفی باعث عدم استقبال دبیران ‌زیست‌شناسی از آموزش‌های تجربی و گرایش به آموزش‌های کاملاً نظری و شفاهی شده است.

دانش آموزان، سرمایه های ملی ما

محمد کرام الدینی
محمد کرام الدینی
1396/07/05
شهره سلیمی کارشناس زیست‌شناسی است و از سال 1383 به استخدام رسمی آموزش‌وپرورش ناحیه یک ری در آمده است و همیشه علاقه‌مند به استفاده از روش‌های نوین تدریس و طراحی آزمایش در کتاب‌های زیست‌شناسی بود.

برچسب‌ها:
نویسندگان

مرورگر شما مناسب نیست!

مرورگر شما برای بازدید از این سایت مناسب نیست، برای استفاده کامل از همه امکانات سایت، از آخرین نسخه مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده نمایید.