هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
ویروسِ نوپدیدِ کووید-۱۹ جهان را در وضعیتی جدید، دشوار و بیسابقه قرار داده، فعالیتهای انسانی را در بخشهای بسیاری از کره زمین به تعطیلی کشانده و مردم سراسر جهان را با چالشها و پرسشهایِ جدیِ نوینی رو به رو کرده است.
مشاهده تصاویر جالب میکروسکوپی همواره برای همه، به ویژه برای دانش آموزان جالب بوده است؛ اما میکروسکوپ همیشه همه جا در اختیار همه نیست.
در کتاب درسی زیست شناسی 1، پایه دهم موضوع همزیستی گیاهان با میکروارگانیسم های تثبیت کننده نیتروژن ارائه شده است. یکی از این همزیستی ها، بین ریزوبیوم و ریشه گیاهان تیره پروانه واران است.
می دانیم که محتوای علم زیست شناسی از تنوع خاصی برخوردار است. زیست شناسی علمی کاربردی محسوب می شود که اهمیت آن در کشورهای اروپایی تا به آن حد رسیده است که برخی مدارس فرانسه، «علوم زمین و زندگی» نامیده می شوند.
گیاهان درحفظِ تعادلِ بوم سازگان (اکوسیستم)ها نقش اساسی دارند؛ اما تاکنون به ندرت در فناوری های نوین به ویژه رباتیک، الگوی طراحی و تولید بوده اند و تعداد اندکی از پژوهشگران به فکر ساخت ربات با الهام از گیاهان افتاده اند.
حجم مطالب درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه و در برخی موارد پیچیدگی های متن کتاب ها و کمبود تصاویر و نیز ناکافی بودن امکانات آزمایشگاهی، یاددهی و یادگیری مباحث زیست شناسی را برای دبیران و دانش آموزان چالش برانگیز کرده است.
ویروسِ نوپدیدِ کووید-۱۹ جهان را در وضعیتی جدید، دشوار و بیسابقه قرار داده، فعالیتهای انسانی را در بخشهای بسیاری از کره زمین به تعطیلی کشانده و مردم سراسر جهان را با چالشها و پرسشهایِ جدیِ نوینی رو به رو کرده است.
مشاهده تصاویر جالب میکروسکوپی همواره برای همه، به ویژه برای دانش آموزان جالب بوده است؛ اما میکروسکوپ همیشه همه جا در اختیار همه نیست.
در کتاب درسی زیست شناسی 1، پایه دهم موضوع همزیستی گیاهان با میکروارگانیسم های تثبیت کننده نیتروژن ارائه شده است. یکی از این همزیستی ها، بین ریزوبیوم و ریشه گیاهان تیره پروانه واران است.
می دانیم که محتوای علم زیست شناسی از تنوع خاصی برخوردار است. زیست شناسی علمی کاربردی محسوب می شود که اهمیت آن در کشورهای اروپایی تا به آن حد رسیده است که برخی مدارس فرانسه، «علوم زمین و زندگی» نامیده می شوند.
گیاهان درحفظِ تعادلِ بوم سازگان (اکوسیستم)ها نقش اساسی دارند؛ اما تاکنون به ندرت در فناوری های نوین به ویژه رباتیک، الگوی طراحی و تولید بوده اند و تعداد اندکی از پژوهشگران به فکر ساخت ربات با الهام از گیاهان افتاده اند.
حجم مطالب درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه و در برخی موارد پیچیدگی های متن کتاب ها و کمبود تصاویر و نیز ناکافی بودن امکانات آزمایشگاهی، یاددهی و یادگیری مباحث زیست شناسی را برای دبیران و دانش آموزان چالش برانگیز کرده است.